In the end we only regret the chances we didn't take




Glad i hågen och i brist på annat att göra betar jag av ytterligare 2 punkter på listan!



04
– Min önskelista

Man kan nog aldrig sluta önska sig saker..

Materiella ting:


*Bil
*Skoter
*Motorcyckel
*Massa fina klänningar
*Telefon
*Gymkort på 360

Övrigt:

*Utlandsresa
*YKB
*ADR
*Reparation av min radiomöbel av någon rörradiokunnig

Vi kan väl kort sagt säga att jag önskar mig en hel jävla drös med pengar så jag kan uppfylla alla mina drömmar:)


05 – Vad är kärlek?

Kärlek är en drog som ingen människa klarar sig utan. Det finns flera olika sorters kärlek men då det gäller partnerskap är jag inte den mest kunniga så att säga,
har bara en tidigare erfarenhet av kärlek i partnerskap. Men jag gör ett försök inom den kategorin.

Kärlek är något som kan lamslå hela kroppen, men den kan även ge en människa så mycket energi att man aldrig sitter still. Kärlek kan vara den mest underbara av känslor, men även den som tar mest ont. Just därför är det alltid en chansning och en stor uppoffring.
Att gå från att vara singel till ett förhållande innebär att man helt plötsligt måste anpassa sig efter någon annan. Det är oftast där problemen uppstår. Den som haft många och långa förhållanden har ofta problem med att vara själv, medan den som levt största delen av sitt liv som singel kan ha problem med att dela med sig av sin vardag. Det man är van vid är man mest bekväm med. Men det som är mest otroligt med kärlek är att den kan göra underverk och förändra människor totalt.

Att vara kär är en början i ett förhållande, med tiden så byggs det till något starkare. Man blir bästa vänner, själsfränder och man älskar varandra. Den där kärkänslan kan naturligtvis dyka upp då och då, men den är inte konstant.

Ett partnerskap är för mig förmågan att kunna anpassa sig efter varandra, ge och ta, visa uppskattning och inse att det har sina "ups and downs".

En klok karl sa en gång: "No, i'm no longer tempted by those young attractive women. Because i finally realised that nobody stays that way! They all grow old, they put on wheight, wrinkles and get cranky. And i've already got one of those at home. I love her and we can talk to eachother about everything. I know every side of her and she loves me back although i'm growing older and can be an ass sometimes."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sarah Erika Lundquist, 20 år, Skellefteå. Bor tillfälligt hos mina föräldrar med mina två katter. Jobbar deltid som croupier & är i övrigt arbetssökande.