and the beat goes on

08 – Ett ögonblick

Den 27/9 2010 var en måndag klädd med guldkant. Mitt på dagen fick jag veta att jag blivit faster! Jag hade ett fett leende klistrat i ansiktet hela dagen, och någon liten tår rullade nog ner för kinden. Min mamma däremot som längtat efter att bli farmor ända sedan hon själv fick barn i princip, hon kunde nästan inte prata. Hon grät och skrattade och grät lite till. 2 dagar senare, på onsdagen så tog min mor ledigt från jobbet och körde ner till Sundsvall där min bror och nyblivne pappa Samme bor. Jag skulle egentligen följa med henne, men hade arbetsintervju den dagen. Ögonblicket då mamma fick för första gången hålla sitt första barnbarn lyckades Samme fånga så väldigt klockrent med kameran. Just därför valde jag att skriva om det, även om jag själv inte var med vid det tillfället.
Mamma som nybliven farmor
(Klicka för förstoring)


09
– Platser jag besökt

Jag tolkar denna som länder jag besökt, annars tar det aldrig slut.

Jag har inte rest så mycket i mina dar, men 2 länder har jag iaf hunnit med!
2001 var jag på min första utlandsresa någonsin. Jag flög också för första gången i mitt liv. Resan gick till Alanya i Turkiet i 2 veckor tillsammans med familjen och min moster med familj.

Från denna resa har jag inga digitala bilder och äger heller ingen scanner. tyvärr!

Nästa utlandsresa var 2007. Även denna gång till Alanya, fast bara 1 vecka och utan familjen. Istället åkte jag med 3 kompisar till mig vid namn Jens, Jocke och Pär! Det var tokvarmt, 45 grader och inte ett moln varenda dag. Sista dagen tatuerade jag och Pär oss. Jag gjorde en liten ödla bakom örat och Pär tatuerade in sitt efternamn längs hela vaden.

Turkan 07 Turkan 07 Turkan 07 Turkan 07 Turkan 07 Turkan 07 (Klicka för förstoring)

2010 var det dags igen. Nytt resmål och nya vänner att åka med. Jag Fia och Elin gjorde en girltrip till Sunny Beach i Bulgarien. Säsongen var precis i sin början, så vädret var inte det bästa. Men ack så kul vi hade trots det! På plats träffade vi 3 göteborgare som vi spenderade nästan hela veckan med. Även här valde jag att tatuera mig sista dagen. Ett otroligt misslyckat körsbär pryder min hälsena..

Bulgarien -10 Bulgarien -10 Bulgarien -10 Bulgarien -10 Bulgarien -10 Bulgarien -10 Bulgarien -10 Bulgarien -10 Bulgarien -10 Bulgarien -10 (Klicka för förstoring)



10 – Min första kärlek

Detta blir ett kort kapitel hähä. Jag har som jag tidigare skrivit, bara varit kär på riktigt en gång i mitt liv. Jag har ganska svårt för det där med kärlek och det har inte utgjort så stor del av mitt liv. Min första och enda kärlek varade i drygt 1 år, jag tog väldigt mycket lärdom av förhållandet som både var positivt och negativt!




Som avslut på detta inlägg vill jag ge er läsare en påbackning! KOMMENTERA!! Det blir så mycket roligare att fortsätta skriva om jag får lite kommentarer och feedback:) Skriv vad ni vill! Önskemål på innehåll i inläggen är ett förslag. Nu väntar jag mig bättring!

Kommentarer

Isabelle

Gud vilket fint kort på mimmi å barnbarn:')

Datum: 2011-03-09 Tid: 15:00:48
Blogg: http://lubelle.blogg.se/
fia

grät när jag läste om din mamma och manne och log när jag läste om bulgarien :)

Datum: 2011-03-09 Tid: 19:07:35
Blogg: http://fiaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sarah Erika Lundquist, 20 år, Skellefteå. Bor tillfälligt hos mina föräldrar med mina två katter. Jobbar deltid som croupier & är i övrigt arbetssökande.