When the gravity shackles were wild



06
– Mina syskon


Skulle allt gått väl för min mor och far hade vi varit en syskonskara på 4 ungar.

1979 föddes min äldsta bror Samuel. Detta var innan mamma och pappa träffades, så Samme har en annan pappa som han aldrig träffat. Han var inte så gammal då MaPa träffades, så pappsen räknas som hans pappa också, även om det inte är blodsligt.

1988 Var mamma på tjocken igen, denna gång med tvillingar. En bra bit in i graviditeten fick mamma veta att den ena tvillingen dött, så den skulle hon vara tvungen att dödföda. Den 25 maj var det dags. Komplikationer uppstod även med det andra barnet då hon börjat andas för tidigt i magen. Läkarna gjorde allt för att rädda henne, men Anna som hon fick heta, levde endast ett dygn.

1989 Föddes min andra bror Robin. Eftersom det bara är ett år mellan mig och Robin har vi alltid varit tajta. Han är inte bara min bror, han är min bästa vän! Vi umgås regelbundet och har många gemensamma vänner.

07
– 10 ytterligare saker ni inte vet om mig

1. Jag kan ibland tycka att städning är det roligaste som finns!
2. När jag var liten hade jag eremitkräftor som husdjur. Skittråkiga..
3. Min tå brevid stortån är längre än min stortå.
4. Ibland när jag kör bil själv kommer jag på mig själv med att sitta och sjunga jätte högt och jätte fult, då börjar jag gapskratta åt mig själv där jag sitter alldeles ensam. (jobbigt om någon skulle bevittna det..)
5. Jag har en fetisch för gamla fräcka plåtburkar.
6. Då jag gäspar rapar jag ofta samtidigt, okontrollerbart.
7. Jag smyglyssnar på dansbandsmusik då och då. (Som jag i vanliga fall inte tycker särskilt mycket om)
8. Ibland glömmer jag mitt eget telefonnummer.
9. Då jag och min bror Robin var små hade vi varsin låtsaskompis som hette Lina och Olle.
10. Jag tycker inte om plättar, men jag älskar crepes.



Kommentarer

fia

nummer 3 & 6 kan jag säga samma här om! :P

Datum: 2011-03-09 Tid: 19:10:14
Blogg: http://fiaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sarah Erika Lundquist, 20 år, Skellefteå. Bor tillfälligt hos mina föräldrar med mina två katter. Jobbar deltid som croupier & är i övrigt arbetssökande.