busiga bakterier



aaahh äntligen hemma i min säng! Helt slut i huvet. En förkylning har krypit sig på mig, men försöker hålla den borta med diverse kurer.
Klev upp vid 09 tiden i morse och var hes som en borstbindare. All livsglädje rann ur mig av det, men hällde i mig kanyang, tryckte en gröt och tog med mig katterna ut på gården. Försökte mig på att skotta fram grillplatsen men nääähäsi, drivorna är jävlart stenhårda. Så sket helt enkelt i de och hackade is istället. Inte den roligaste sysslan man kan komma på men.
Fick sällskap av grannen Linus (4år) som också tyckte det var trist att hacka is, så vi startade grillen och åt korv.
Blev till en ganska mysig dag ändå! Tog en promenad med mor min, tränat ju-jutsu och avrundat med bio. I am number 4 hade lite Twilightfeeling över sig tycker jag, inte riktigt min genré men. Varken det bästa eller det sämsta jag sett.

Imorgon tar jag sovmorgon till 10 och försöker vända dygnet åt fel håll inför helgens nattjobb. Blir en promenix med Fia + lunch och resten av dagen tar jag som den kommer!
GODNATT


Sleep don't visit, so I choke on sun
And the days blur into one
And the backs of my eyes hum with things I've never done

Sheets are swaying from an old clothesline

Like a row of captured ghosts over old dead grass
Was never much but we made the most
Welcome home

Ships are launching from my chest

Some have names but most do not
If you find one, please let me know what piece I've lost

Heal the scars from off my back

I don't need them anymore
You can throw them out or keep them in your mason jars
I've come home

All my nightmares escaped my head

Bar the door, please don't let them in
You were never supposed to leave
Now my head's splitting at the seams
And I don't know if I can

Here, beneath my lungs, I feel your thumbs press into my skin again

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sarah Erika Lundquist, 20 år, Skellefteå. Bor tillfälligt hos mina föräldrar med mina två katter. Jobbar deltid som croupier & är i övrigt arbetssökande.