om allt har en mening,

Varför? Det skulle funka, ha betydelse och mening om han bara förstod. Varför gör han inte det? Det är vad jag behöver mest, för att jag ska funka överhuvudtaget. Att han ska förstå, acceptera och finnas där.
Om han inte förstår det, då kanske det är fel sätt?... Hur ska jag veta?

Hur fan ska man förklara för en storebror att hans lillasyster är "defekt", på ett sätt som gör att han förstår det?
Eller stämmer det alls? Är hon ens det?

VEM I HELVETE SKA MAN TRO, NÄR MAN INTE TROR PÅ SIG SJÄLV
kom då fan inte med några religösa kommentarer..

Och när man väl gjort ett försök, förklarat i bästa mån. Hur i satan kan han då ställa ett sånt ultimatum? Förstod han inte ett ord av vad jag just sa? Hur.., hur fasen kan han göra det efter vad jag just berättat? Ungefär som att säga "där ligger Leva, och där ligger Dö. Läs på skyltarna och välj själv var du går." -När jag just berättat att jag är BLIND.
Och hur fan kan han ta det personligt, när det verkligen är allt annat förutom personligt? Tack, ge mitt samvete ännu mer stryk. Sparka på den som ligger. Min hylla med "samvetesmord" kring familjen är ju inte redan överfull, så gör det, tryck in ännu mer. Ja men tryck in massor då du ändå håller på! Speciellt utav det som inte ens hör hemma där! ..

Vet du vad? Mina hyllor håller inte längre.

"Skyll dig själv"

Kommentarer

fia

DU svarar i telefonen när jag ringer klockan 15.15 idag, och DÅ berättar du för mig vad i hela friden som har hänt!

Datum: 2010-03-27 Tid: 10:02:52
Blogg: http://fiaanderssons.blogg.se/
Åsa

:S :S :S

Datum: 2010-03-27 Tid: 11:45:45
Blogg: http://enkoppsprit.blogg.se/
Elin

men älskling, varför pratade du inte om det här idag :(

Datum: 2010-03-27 Tid: 22:53:12
Blogg: http://tjenafan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sarah Erika Lundquist, 20 år, Skellefteå. Bor tillfälligt hos mina föräldrar med mina två katter. Jobbar deltid som croupier & är i övrigt arbetssökande.