Månen har en kraft som förnuftet aldrig haft, och aldrig får, och då går det som det går






Idag har jag varit på min första akupunktur behandling. Lär väl behövas några besök innan jag märker någon skillnad skulle jag gissa, men måste säga att man kände sig lite dum när man satt med 5 nålar pekandes åt alla håll, i varje öra. Ja, det stämmer i ÖRONEN!
Har även varit hos Robin på lassa, fick träffa den omtalade "uppreparn" hähä.. Är en karl som också ligger inne, varje gång någon går förbi skriker han HEJ HEJ HEJ HEJ HEJ HEJ, när han får medicin säger han TACK TACK TACK TACK TACK, och när sköterskan går säger han HEJDÅ HEJDÅ HEJDÅ HEJDÅ HEJDÅ. Lustig filur det där.. Finns tydligen repeatknappar i huvudet också.
Vid 18 tiden kom Sofia, då åkte vi till Robin igen en kort sväng, sen hem och spela chicago(ovanligt). Fia klarar inte av att vara med mig utan att spela chicago tydligen, hon sa det själv!:P
Mitt i allt spelande så började vi lyssna på "depp" låtar och prata om alla låtar som man kopplar till svackor i det förflutna och av någon anledning fastnade jag i det så nu nöter jag, på både gott och ont. När jag ändå lyssnar på låtar som väcker minnen passar jag även på att gå genom gamla bilder, bla. från Vännäs. Jag får fortfarande den där knipande känslan i magen när jag tittar på dem. Tycker att det borde släppt efter 4 år men icket.

Varför är det så att med de minnen där man vill komma ihåg känslan av det som var bra, känner man bara det som var dåligt? Och det som man bör för sin egen skull komma ihåg det dåliga, då tänker man bara på det som var bra?

Skulle önska att man kunde stänga av huvudet ibland, bara en stund!

(från mitt rum i Vännäs)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sarah Erika Lundquist, 20 år, Skellefteå. Bor tillfälligt hos mina föräldrar med mina två katter. Jobbar deltid som croupier & är i övrigt arbetssökande.