when the lights go out

Känslor som inte går att sätta fingret på, hur ska man veta vad de är? Var kommer de från? Vad vill de?

Where is my mind..

Ett växande odjur, äter en från insidan och ut.

Vet egentligen inte vad jag behöver just nu. Behöver jag vara själv, eller runt folk. Behöver jag en axel att gråta på, eller en smäll på käften.
Det bästa är väl att ta tag i det, möta det, även om det kan ge en rejäl svacka ett tag. Att hela tiden bara ignorera, förtränga och inte tänka på det håller nog inte i längden. Men är svårt, för när det väl försvunnit vill man inte tänka på det. Då njuter man av välkänslan fram tills det kommer tillbaka igen.

1 steg fram, 1 tillbaka. Varför lever man på det där framsteget? Kommer ingenstans i längden, men känns bra just då. Hur fan vänder man trenden till 2 steg fram, 1 tillbaka? Då tar man sig framåt i alla fall i sakta mak. Vågar inte sätta målet till 2 steg framåt och 0 tillbaka. Det känns magstarkt av någon anledning. Orealistiskt.

Näe, funderarSarah får ta en paus. UppdaterarSarah får kliva fram.
Har återigen varit dålig på att uppdatera. Kan inte svara på varför. Har väl fått för mig att jag inte har tid.

Dagen har i alla fall bestått av framsteg i det praktiska, och en mysig kväll med Fia.

Croner har hjälpt mig att fixa tändningslåset på min 240, så har startat den för första gången idag sedan den blev stulen. Med vind ratt, noll luft höger fram och ett avgas släpandes i backen körde jag ner den till stationen. Fyllde luft, bröt av avgasdelen som var nästan av och hängde upp avgaset i sina fästen igen. Får bli lite mer genomgående arbete på den en annan dag. Lite småjobb i trädgården fick jag också gjort!
Efter en god korvstroganoff hemma bar det iväg mot varuträsk med Fia. Vi metade, fick 4 mörtar och 1 liten aborre sammanlagt. Blev en hel del prat, och avrundade kvällen med glass på ainas.

I morgon börjar min dag 08.30 (som alla andra dagar). Har möte 11.00, sen blir det lunchdejt med Fia, och lite ögonshopping på stan. Ska försöka hålla fingrarna i styr och inte handla något onödigt då jag försöker spara ännu mer pengar till min blivande bil.

Nu är det dags att slänga sig i sängen, inte bra med sena vardagskvällar helt i onödan känner jag! Håll tummarna med mig nu att jag får mig lite sömn åtminstone.

Men att jag går nu är inte ett slut
Ljuset är mörker och mörker är ljus


Kommentarer

fia

puss!

Datum: 2010-06-02 Tid: 00:41:56
Blogg: http://fiaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sarah Erika Lundquist, 20 år, Skellefteå. Bor tillfälligt hos mina föräldrar med mina två katter. Jobbar deltid som croupier & är i övrigt arbetssökande.