update grande




Jag satt just och kollade genom min blogg och inser att det finns en del saker att uppdatera!


Nr 1. (det allra viktigaste) Pappa är pigg som en gris och har inga bestående men efter olyckan!

Nr 2. JAG KOM IN PÅ UTBILDNINGEN JAG SÖKTE I APRIL! Maskinförarutbildning. Den börjar 2 aug. Krockar med classic car week, men borde gå att lösa på något vis.

Nr 3. Det blir powermeet för mig även detta år!

Nr 4. Tusenbröder, som Sofia beställde efter har vi nu sett klart. Rekommenderas!

Nr 5. Nej, jag har inte kommit längre i mitt försök att få min 240 till att bli en bil igen. KAN bero på att jag är på jakt efter en annan bil. En finare bil. En bättre bil. En äldre bil.

Nr 6. Länspumpen på SS Sabrina lever igen! (Ja, det är en motorbåt trots att den heter SS. Står visst för något annat som ägarna hittat på.)

Nr 7. Jag SKA lägga upp bilder! Och filmer. Jag lovar. Måste bara få tummen ur.

Nr 8. Jag ska bli faster! Har jag sagt det?!:)

Såja. Tror inte det var något mer. Nu till helgens händelser.
Midsommarafton blev en trevlig kväll i Örviken och i Newyorkern. Blev dock myggbiten på hela kroppen. Tom. mellan skinkorna efter att en viss Malin tvingade mig att kissa bakom stugan, istället för på toan.

Midsommardagen var mindre trevlig. Men det tog sig! Efter ca. 1531 liter vatten plus lite mat.
Blev chaufför till newyorkern på kvällen. Första gången jag kört knappautomat! Inga större konstigheter med det, men ändå.
Kom hem vid 04.00 i morse. Kunde inte somna förrän vid 5-6 tiden. Blev väckt kring 09.30 av en galen och impulsiv mamma! Hon ville till Haparanda och gå på Ikea. Och så blev det också. Givetvis gick vi även på Skopunkten. Börjar ha en bibba sko-par nu.. (Ni får ursäkta särskrivningen, men blir ju skopar annars. Skopar..eh. Ja men ni fattar)
Kom iallafall hem 21.00 efter ett stopp i Kalix. Mamma träffade en gammal kompis, hon bodde där på 70 talet så blev en liten nostalgitripp för henne.

Väl hemma så stod Fias bil på gården! Vi såg det allra sista avsnittet av Tusenbröder ikväll, och fick även några minuter över att prata. Har ju inte träffats på en vecka nästan! Kändes som konstigt efter vårat intensiva umgänge som varit på sistone hähä.

Nu blev ju återigen kvällen senare än vad den skulle! Attans.. Får ta och slänga mig i sängen nu då. Morgondagen bjuder på städning av Fias och Plogens lägenhet som nu är såld! På torsdag ska den vara inflyttningsklar för nästa ägare, men planen är tydligen att vara ute redan tisdag. Tror inte tidsplanen kommer bli något problem även utan min hjälp, men är roligt att kunna underlätta för dom!



I'm a ship, and my family is my harbor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sarah Erika Lundquist, 20 år, Skellefteå. Bor tillfälligt hos mina föräldrar med mina två katter. Jobbar deltid som croupier & är i övrigt arbetssökande.