visst är det skönt när man får lätta ankar




Igår kväll var det kvartersfest här! Det spöregnade, men det hindrar inte badstigen/semestergatan från fest, nejnej! Vi satt där i regnkläder under partytälten och åt kött som hann bli kallt på färden mellan grillen och bordet. Barnen hade ju roligare än någonsin. Alkoholpåverkade föräldrar tillåter mer än vanligt, och alla vattenpölar är ju fasen bättre än Leos lekland kunde man tro!

Som vanligt en trevlig lördagkväll, så jobbade jag. Den kvällen på Calles. Jag var trött, stirrig och hade feber. Trots det så TOG JAG MIN FÖRSTA SKUMPA!
Om vi cherryanställda har ett netto på 10.000:- eller mer, så får vi en champangeflaska av våran chef. Och igår hade jag över 13.000:- i netto! Grymt nöjd!
När Linnéa kom springades och gav mig en grattiskram så började jag grina. Lagomt blödig sådär med febern i kroppen.. Haha.

Ikväll har jag åkt en tur i SS Sabrina, vilket är Jens och Jockes båt.
Trots miljoner mygg och kylan så var det riktigt mysigt! Vi puttrade ut till bastuholmen, fick gashäng bara några meter från bryggan, så blev en stöt men det gick bra!
Väl på plats satte vi igång en eld i stugan. Eftersom alla vi tre glömt badkläder så blev det ingen bastu för oss. Vi satt i stugan och bara pratade.
På hemfärden var det ännu kallare, och Sabrina ville inte som vi ville. Hon tog in alldeles för mycket vatten så motorn dog. Det var bara att ställa sig och hinka ur, då länspumpen inte heller ville leva. Tre gånger hann hon dö innan vi var framme! Charmig brud den där Sabrina..

I morgon är det Måndag, vilket innebär just ingenting.. Lite träning kanske! I övrigt inga planer.
Eventuellt ta tag i 240n om jag inte kommer på något annat att fördriva timmarna med. Ja ja, nu blir det sängen! Skulle ju inte bli sent ikväll.. Baskat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sarah Erika Lundquist, 20 år, Skellefteå. Bor tillfälligt hos mina föräldrar med mina två katter. Jobbar deltid som croupier & är i övrigt arbetssökande.